Consolidarea Drepturilor Familiale și Protecția Copilului
Stimulente Fiscale pentru Sprijinirea Familiilor
Blocul Suveranist Român propune modificări legislative care să definească familia în termeni tradiționali, bazată pe căsătoria dintre un bărbat și o femeie, accentuând protecția identității sexuale a copiilor dobândite la naștere. Aceste schimbări includ ajustări la Codul Penal pentru a incrimina intermedierea adopțiilor ilegale și orice încercare de a influența identitatea sexuală a minorilor, subliniind nevoia de a proteja copiii de influențe externe prejudiciabile dezvoltării lor.
În plus, inițiativa prevede o serie de măsuri fiscale destinate să sprijine familiile cu mai mulți copii. Prin extinderea deducerilor personale în funcție de numărul de persoane în întreținere, Blocul Suveranist Român încurajează creșterea demografică și oferă un sprijin financiar familiilor. Această politică este gândită nu doar ca o măsură de sprijin economic, dar și ca un stimulent pentru românii din diaspora să se întoarcă în țară, contribuind la inversarea declinului demografic.
În contextul actual, familiile românești se confruntă cu provocări legate de protecția identității tradiționale și demografice, într-o societate în continuă schimbare. Politicile publice existente necesită revizuiri semnificative pentru a răspunde adecvat nevoilor și valorilor familiale tradiționale.
Propunerile legislative ale Blocului Suveranist Român marchează începutul unei noi ere pentru familiile din România, cu politici care consolidează structura familială tradițională, protejează copiii și stimulează creșterea demografică. Aceste inițiative promit să aducă schimbări pozitive, reflectând o revenire la valorile fundamentale și asigurând un viitor prosper pentru societatea românească.
Câteva din modificările pe care le vom aduce
Familia întemeiată pe căsătoria liber consimțită între doi oameni de sex opus, născuți bărbat și femeie;
Protejarea identității sexuale dobândite la naștere a copiilor;
- Se va modifica 197 Cod penal cu titlul marginal “Relele tratamente aplicate minorului”, introducând două noi alineate, respectiv alineatele 2 și 3. La alineatul 2 al articolului 197 este incriminată “Fapta de a determina minorul care nu a împlinit vârsta de 18 ani să își modifice identitatea sexuală biologică dobândită la naștere” , indiferent dacă aceasta a avut sau nu finalitatea urmărită de făptuitor. Motivul incriminării acestei fapte constă în gravele perturbări mentale, psihice și comportamentale pe care o asemenea faptă o poate avea asupra minorului, chiar dacă minorul nu poate dispune singur cu privire la modificarea efectivă, fizică, a identității sale sexuale dobândită a naștere. Alineatul 3 introduce o agravantă a faptei prevăzute la alineatul 2, astfel cum a fost introdus de prezentul proiect de lege, majorând cu o treime pedeapsa aplicată făptuitorului dacă acesta are calitatea de părinte, tutore, institutor sau profesor sau dacă fapta în sine a produs consecințe fizice asupra minorului, indiferent de calitatea făptuitorului.
- Se va modifica art. 211 Cod penal cu denumirea marginală “Traficul de minori” introducând după alineatul 1 un nou alineat, (11), prin care este incriminată Intermedierea sau stimularea adopțiilor de către persoane străine de Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului sau Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopț Ca motiv al incriminării acestei fapte a fost avută în vedere situația ultimelor decenii în care adopția de copii a fost văzută de diferite persoane fizice și juridice ca un veritabil act de comerț, în felul acesta fiind scoși din țară mii de copii care au pierdut, astfel, cetățenia și care nu au mai putut fi protejați de către statul român, fapt care afectează de o manieră directă și gravă suveranitatea națională prin diminuarea populației, deținătoare a suveranității. Se va introduce un nou alineat la art. 221 Cod penal, cu titlul marginal “Coruperea sexuală a minorilor”, și se va modifica alineatul 6 al aceluiași articol. Alineatul 51 incriminează “fapta de a pune la dispoziția copiilor sub vârsta de optsprezece ani a oricăror materiale care promovează abaterea de la identitatea sexuală biologică, reasignarea de gen și homosexualitatea” având în vedere efectele pe termen mediu și lung asupra dezvoltării minorului și traumele psihice ireparabile pe care le poate avea asupra acestuia, fapte care aduc atingere direct dezvoltării unor generații sănătoase și capabile de a-și exercita deplin drepturile și suveranitatea. Alineatul 6 este modificat în sensul incriminării tentativei la fapta incriminată, avându-se în vedere importanța valorii sociale ocrotite și gravitatea de a afecta dezvoltarea minorului;
- Se va modifică paragraful 3 al articolului 77 din Codul fiscal și extinde sfera deducerilor personale pentru contribuabilii care au una sau mai multe persoane în întreținere și care realizează venituri între limita prevăzută la alineatul 2, respectiv 3.600 lei, până la limita de 25.000 lei, după cum urmează:
- “(i) pentru contribuabilii care au o persoană în întreținere – 20% din impozitul pe venit datorat;
- (ii) pentru contribuabilii care au două persoane în întreținere – 30% din impozitul pe venit datorat;
- (iii) pentru contribuabilii care au trei persoane în întreținere – 40 % din impozitul pe venit datorat;
- (iv) pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane în întreținere – 50% din impozitul pe venit datorat.
- Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii de peste 25.000 lei nu se acordă deducerea personală.”
- Deducerile sunt acordate pentru orice fel de venituri, acestea ne mai fiind exclusiv adresate veniturilor salariale, astfel ca o sferă cât mai mare de contribuabili să poată beneficia de aceste facilități fiscale.
- Scopul deducerilor din impozitul pe venit este sprijinirea contribuabililor care au îngrijire mai multe persoane (copii, părinți, soți) și, în același timp, încurajarea persoanelor active, cu venituri medii să procreeze, statul asumându-și indirect (prin deducerile personale reglementate prin prezenta lege) și direct (prin alocațiile legale pentru copii) o parte din cheltuielile cu creșterea copiilor, ca parte a politicii naționale de creștere a demografiei.
Prezenta reglementare fiscală este de natură a încuraja munca și constituie o măsură directă pentru stoparea declinului demografic precum și pentru încurajarea întoarcerii în țară a românilor din diaspora.